Nimeni nu este mai presus de lege! Interesele României şi satisfacerea cetăţenilor au prioritate absolută!
PARTIDUL NAŢIONAL CIVIC

IEŞIREA DIN CRIZA MORALĂ


Pornind de la definiţia moralei ca fiind ansamblul convingerilor, atitudinilor, deprinderilor reflectate şi fixate în principii, norme, reguli, determinate istoric şi social, care reglementează comportarea şi raporturile indivizilor între ei, precum şi dintre aceştia şi colectivitate, şi a căror respectare se întemeiază pe conştiinţă şi pe opinia publică, PNC consideră că redresarea României nu poate fi realizată decât începând cu ieşirea din criza morală profundă în care se află societatea prin aplicarea eficientă şi cu rigurozitate a principiilor creştin-democraţiei (libertatea, responsabilitatea, egalitatea, dreptatea, solidaritatea, subsidiaritatea, securitatea socială, dezvoltarea durabilă):

  • Principiul Libertăţii prin care se asigură dezvoltarea liberă într-un cadru instituţional, a individului de a decide şi acţiona raţional şi responsabil în cunoştinţă de cauză între bine şi rău folosindu-şi capacităţile, abilităţile, talentele, aptitudinile, dar fără a limita libertatea celorlalţi.
  • Principiul Responsabilităţii prin care cetăţenii au obligaţia să răspundă individual pentru acţiunile întreprinse.
  • Principiul Egalităţii prin care se asigură cetăţenilor egalitate politică, egalitate în drepturi, egalitate în faţa legii, egalitate în justiţie;
  • Principiul Dreptăţii prin care fiecărui cetăţean i se dă ceea ce i se cuvine şi i se respectă drepturile. Valorile libertăţii individuale şi egalităţii reprezintă fundamentul dreptăţii.
  • Principiul Solidarităţii prin care fiecare cetăţean are datoria de a fi solidar cu ceilalţi cetăţeni, de a contribui la servirea interesului public pentru asigurarea prosperităţii întregii societăţi. La rândul lor, instituţiile publice au datoria de a proteja pe cei neajutoraţi: copiii, tinerii lipsiţi de mijloace elementare pentru a se educa şi afirma social, bătrânii, persoane cu dizabilităţi, şomerii, familiile sărace, etc;
  • Principiul Subsidiarităţii prin care problemele apărute la un moment dat în societate, sunt soluţionate la cel mai apropiat nivel decizional al acestora. Nivelele superioare ale societăţii, trebuie să intervină doar cînd problemele nu sunt rezolvate;
  • Principiul Securităţii Sociale prin care instituţiile publice au obligaţia să asigure protecţie socială în cazul în care cetăţeanul nu poate să şi-o asigure singur.
  • Principiul Dezvoltării Durabile prin care instituţiile publice au obligaţia să protejeze intereselele generaţiilor viitoare.
În acest scop sunt propuse următoarele căi de acţiune:
  1. Desfăşurarea procesului comunismului prin care să se demaşte toate atrocităţile acestui regim şi să fie judecaţi toţi cei vinovaţi de instaurarea şi susţinerea lui până în 1989, de la activul de partid comunist, până la Securitate, torţionari şi colaboratori;
  2. Instaurarea urgentă a dreptăţii pentru cei care au suferit din cauza acestui regim;
  3. Elucidarea evenimentelor din Decembrie 1989 şi din 13-14 iunie 1990 şi condamnarea celor vinovaţi de pierderea atâtor vieţi şi pagube materiale;
  4. Revizuirea urgentă a Constituţiei, conform aşteptărilor societăţii civile;
  5. Scoaterea din viaţa publică şi din instituţiile de forţă a tuturor celor care au constituit nomenclatura de partid şi de stat a regimului comunist, lucrătorii din Securitate ai acestui regim şi colaboratorii acesteia;
  6. Asigurarea funcţionării statului de drept şi susţinerea independenţei justiţiei şi a luptei împotriva corupţiei;
  7. Îmbunătăţirea legislaţiei privind consolidarea competenţei şi integrităţii în instituţiile publice prin actualizarea sistemului de competenţe, integritate şi imunităţi, aplicarea strictă a legislaţiei privind competenţele, incompatibilităţile, conflictul de interese, declararea averilor, a legislaţiei anticorupţie şi a codurilor de integritate;
  8. Parlamentul României va avea două Camere, cea a Senatului cu 100 de locuri şi cea a Deputaţilor cu 200 de locuri;
  9. Instaurarea sistemului juridic bazat pe curtea de juraţi prin care societatea civilă să poată decide actul de justiţie aşa cum era în perioada interbelică;
  10. Aplicarea în activitatea politică internă a partidului a principiilor sistemului de management al calităţii privind:
    1. structura organizatorică;
    2. procedurile de desfăşurare a activităţilor;
    3. evaluarea satisfacerii cetăţenilor;
    4. evaluarea şi îmbunătăţirea organizării şi funcţionării partidului.
  11. Schimbările politice se vor limita la nivel de parlament, guvern până la nivel de secretari de stat şi prefecţi, consilii judeţene, consilii locale şi primari;
  12. Aprobarea listelor de candidaţi ai partidului pentru alegerile locale şi parlamentare, precum şi la preşedinţie, de către societatea civilă de la nivelele respective, reprezentată de comisii de evaluare formate din 7 membri independenţi, competenţi, integri şi imparţiali, ce să reprezinte principalele componente ale societăţii: economie, educaţie, sănătate, siguranţă, cultură, tineret şi religie. Candidaţii pot fi membrii de partid sau reprezentanţi ai societăţii civile care întrunesc criterii de competenţă şi integritate stabilite de partid şi de societatea civilă precum şi/sau în conformitate cu legislaţia în vigoare;
  13. Aprobarea programelor electorale şi de guvernare de către societatea civilă, reprezentată de comisii de evaluare, similare alin.12;
  14. Candidaţii vor încheia contracte ferme de mandat cu partidul şi societatea civilă prin care se angajează ca, în cazul alegerii lor, să susţină programele electorale şi de guvernare pentru care au fost aleşi de electorat, iar în cazul nerespectării clauzelor contractuale să fie schimbaţi cu următorii candidaţi de pe listă;
  15. Evaluarea anuală de către societatea civilă, reprezentată de comisii de evaluare similare alin.12, a activităţii aleşilor locali şi parlamentari ai partidului, precum şi a preşedintelui ţării şi a îndeplinirii obiectivelor programelor asumate menţionate în contractele de mandat de la alin. 14, pe baza criteriilor menţionate la alin.12 şi în cazul unor calificative necorespunzătoare, aceştia să fie demişi;
  16. Rezultatele acestor evaluări vor sta la baza programelor şi măsurilor viitoare de schimbare sau promovare a membrilor de partid şi de îmbunătăţire a activităţilor şi obiectivelor partidului la toate nivelele;
  17. Comisiile parlamentare vor fi formate numai din specialişti din domeniile respective, desemnaţi prin concurs din rândul parlamentarilor, organizat conform criteriilor de competenţă şi integritate stabilite de partid, de societatea civilă şi/sau în conformitate cu legislaţia în vigoare. Comisiile de evaluare a candidaţilor vor fi formate din 7 membri independenţi, competenţi, integri şi imparţiali desemnaţi de societatea civilă.
  18. Posturile de conducere şi execuţie din toate instituţiile publice, regiile autonome şi societăţile comerciale ale statului (din guvern incluzând premierul şi miniştrii, din administraţia şi poliţia locală şi centrală, din DNA şi ANI, din justiţie, din celelalte unităţi ale statului, inclusiv din TVR) vor fi ocupate numai prin concurs de specialişti din domeniile respective, organizat conform criteriilor de competenţă şi integritate stabilite de partid, de societatea civilă şi/sau în conformitate cu legislaţia în vigoare. Comisiile de evaluare a candidaţilor pentru posturile de conducere vor fi formate din 7 membri independenţi, competenţi, integri şi imparţiali desemnaţi de societatea civilă. Comisiile de evaluare a candidaţilor pentru posturile de execuţie vor fi formate din 7 membri independenţi, competenţi, integri şi imparţiali dintre care 3 să fie din conducerea instituţiei publice şi 4 din societatea civilă;
  19. Evaluarea şi promovarea personalului din instituţiile publice, regiile autonome şi societăţile comerciale ale statului se va face prin examinarea acestuia de către comisii de evaluare similare celor de la alin.18 după criteriile menţionate la acelaşi aliniat şi în cazul unor calificative necorespunzătoare, acesta să fie demis;
  20. Contractele publice vor fi dezbătute de societatea civilă, nu vor mai fi secretizate şi vor fi publicate în mass-media;
  21. Aprobarea câştigătorilor licitaţiilor publice se va face de către societatea civilă, reprezentată de comisii de evaluare formate din 7 membri independenţi, competenţi, integri şi imparţiali, din domeniu;
  22. Salariile conducătorilor de societăţi de stat vor fi publice, vor fi în funcţie de performanţe şi nu vor depăşi salariul primului ministru;
  23. Contractele de achiziţii de produse, servicii şi alte activităţi de către instituţiile publice, regiile autonome şi societăţile comerciale ale statului se vor încheia numai cu agenţi economici ai statului şi numai în cazul în care aceştia nu există, se vor putea încheia cu agenţi economici privaţi;
  24. Eliminarea firmelor căpuşe care falimentează agenţii economici ai statului prin crearea legăturilor comerciale directe între aceşti agenţi şi utilizatorii finali şi practicarea preţurilor de pe piaţă;
  25. Desecretizarea şi anularea privatizărilor frauduloase şi răspunderea penală pentru nerespectarea legislaţiei şi clauzelor contractuale a celor vinovaţi:
  26. Anularea privatizărilor în situaţia în care beneficiarii nu şi-au respectat angajamentele contractuale cu statul şi recuperarea prejudiciilor;
  27. Eliminarea imunităţii parlamentare pentru orice activitate desfăşurată de parlamentari;
  28. Interzicerea schimbării partidelor în timpul mandatelor aleşilor locali şi parlamentari;
  29. Imputarea reprezentanţilor statului, daunele produse ca urmare a unor decizii politice, legislative sau administrative eronate ale acestora;
  30. Întărirea structurilor DNA şi ANI;
  31. Deblocarea dosarelor stopate de interese politice şi judecarea lor în regim de urgenţă
  32. Confiscarea averilor obţinute ilicit;
  33. Restituirea urgentă a bunurilor confiscate de regimul comunist numai proprietarilor sau moştenitorilor acestora;
  34. Introducerea votului electronic pe bază de card de alegător;
  35. Alegerea primarilor să fie făcută în 2 tururi de scrutin;
  36. Aplicarea strictă a legislaţiei privind finanţarea partidelor politice şi a campaniilor electorale;
  37. Reducerea drastică a perioadei de analiză şi de dare a sentinţelor judecătoreşti prin informatizarea eficientă a acestei activităţi;
  38. Înăsprirea pedepselor pentru cei din structurile instituţiilor statului pentru corupţie, abuzuri, prejudicii materiale sau financiare etc;
  39. Înăsprirea pedepselor pentru cei ce comit crime, violuri, tâlhării, jafuri, furturi, înşelăciuni, comercializarea de droguri etc;
  40. Creşterea autorităţii statului prin acţiuni în forţă împotriva celor ce produc acte antisociale;
  41. Creşterea potenţialului de apărare pentru a face faţă angajamentelor României în cadrul NATO şi provocărilor externe acestei alianţe;
  42. Studiul de către elevi după manuale unice aprobate de instituţiile stiinţifice fundamentale ale României, inclusiv Academia, a istoriei, a culturii şi a literaturii naţionale cu scoaterea în evidenţă a valorilor, adevărurilor şi a tradiţiilor româneşti;
  43. Educarea civică a tinerei generaţii în şcoală în spiritul principiilor creştin-democraţiei;
  44. Protejarea cetăţenilor de influenţa nefastă a moralei îndoielnice promovate de mass-media;
  45. Protejarea cetăţenilor de consumul de droguri, băuturi alcolice, tutun şi alte substanţe ce dau dependenţă ducând la degradare morală.


VIZIUNEA NOASTRĂ

Ieşirea din criza morală
Revizuirea Constituţiei
Relansarea economiei
Reforma fiscală
Reforma socială
Linii directoare de guvernare nationala
Linii directoare de guvernare locala
Programul de guvernare locala pentru Bucuresti

ŞTIRI, EVENIMENTE, COMUNICATE
5 mai 2016
Urmare a genocidului social la care sunt supuşi cetaţenii României prin reţeaua naţională sanitară, descoperit în urma investigaţiei făcute de echipa Gazetei Sporturilor conduse de domnul Tolontan Cătălin prin care s-a descoperit ineficienţă multor substanţe achiziţionate de la firma HEXI PHARM şi alte firme similare ca urmare a neconformităţii compoziţiei acestor substanţe destinate dezinfectării spitalelor, echipamentelor şi ustensilelor medicale, genocid ca urmare a corupţiei, incompetenţei, lipsei de profesionalism, nerespectării legislaţiei şi procedurilor aplicabile, indisciplinei şi indiferenţei cadrelor de conducere, achiziţionare şi administrare din această reţea, ce în mare parte sunt puse pe criterii politice sau de cumetrie, precum şi a acţiunilor mafiote ale furnizorilor de astfel de substanţe, Partidul Naţional Civic (PNC), solicită instituţiilor statului să ia în regim de urgenţă toate măsurile ca siguranţa cetăţenilor în spitalele din Romania să fie asigurată cu prioritate. în acest scop, PNC consideră că în conformitate cu principiile managementului de asigurare a calităţii, se impun rapid întreprinse următoarele acţiuni: 1. schimbarea urgentă a ministrului sănătăţii care se dovedeşte ineficient şi afectat de conflicte de interese; 2. verificarea substantelor dezinfectante achiziţionate de spitale şi alte unităţi sanitare, în laboratoare autorizate în conformitate cu proceduri aplicabile; 3. rezilierea contractelor cu furnizorii găsiţi că livrează substanţe neconforme cu clauzele contractuale şi darea lor în judecată pentru efectele produse ; 4. schimbarea tuturor conducerilor spitalelor desemnate politic şi a tuturor celor care au încheiat contractele de achiziţie fără a impune verificarea substanţelor şi organizarea de concursuri pentru ocuparea posturilor în faţa unor comisii de specialişti integrii şi independenţi din cadrul societaţii civile; 5. atestarea pe posturi a persoanelor implicate în achiziţionarea şi utilizarea substanţelor dezinfectante şi îndepărtarea celor necorespunzătoare, de către comisii de specialişti integrii şi independenţi din cadrul societaţii civile; 6. eliminarea tuturor ingerinţelor politice în sistemul sanitar, în afară de ministru şi secretarii de stat; 7. autorizarea în ţară de laboratoare pentru analiza dezinfectanţilor pentru reţeaua sanitară; 8. achiziţionarea substanţelor dezinfectante de reţeaua sanitară numai dacă vor fi certificate de laboratoare independente şi imparţiale faţă de producători, autorizate de RENAR sau alte arganisme de acreditare recunoscute ; 9. în tot sistemul sanitar se va implementa proceduri de achiziţionre de substanţe dezinfectante corespunzătoare ; 10. achiziţionarea substanţelor active direct de la producatori la preţuri de producţie şi prepararea dezinfectanţilor în reţeaua sanitară naţionala prin laboratoare proprii, facându-se astfel economii substanţiale de valută şi creeindu-se în acelaşi timp noi locuri de muncă.

27 aprilie 2016
Tribunalul Bucureşti a dispus în şedinţa publică din 22.04.2016, înregistrarea partidului politic Partidul Naţional Civic (PNC) şi înscrierea acestuia în Registrul Partidelor Politice.

25 aprilie 2016
Adept al principiilor creştin-democrate şi managementului calităţii totale, Partidul Naţional Civic solicită instituţiilor Statului şi partidelor politice, să ia toate măsurile ca alegerea primarilor să se realizeze în două tururi de scrutin şi condamnă metodele nedemocrate practicate de PSD, fostul PDL şi noul PNL de alegere a primarilor dintr-un singur tur de scrutin, după cum sunt interesele lor limitate de grup. Interesele cetăţenilor nu pot fi satisfăcute la un nivel cât mai ridicat, decât dacă sunt conduşi de oameni legitimi, competenţi şi integri, aleşi cu majoritate de voturi.

DESPRE NOI

Cine suntem
Valorile noastre
Provocări
Viitorul României
ORGANIZARE

Naţională
Teritorială
Locală
MEDIA

Evenimente
Ştiri
Comunicate
CONTACT

Adresa:
Bucureşti, sector 3,
Piaţa Alba Iulia, nr.3,
bloc I2, scara A, ap.41

Tel./ Fax: 021/3184522

E-mail: secretargeneral@pncivic.ro
@ Copyright Partidul Naţional Civic 2016